tirsdag 21. desember 2010

Bursdagsengel

Mammaen din klarer ikke å skrive så mye til deg akkurat nå. Tårene triller så mamma nesten ikke ser skjermen forann seg. Du er så høyt elsket, og så dypt savnet lille venn. Du skal feires i dag med kake og brus akkurat slik en liten prins fortjener å bli hyllet på sin bursdag. Mamma kommer aldri til å slutte å savne deg, for til det er du altfor høyt elsket.. Gratulerer med dagen, elskede engel...


Diktet er skrevet av Magdalene Langset.


Ser du stjernene, Liten, fra der hvor du er?
Ser du månen som speiles i vannet?
Ser du vi gråter? Vi har deg så kjær.
Vet du hvor dypt du er savnet?

Fryser du, Liten -Eller har du det godt?
Sprer du tannløse smil over verden?
Er du redd? Er du ensom? Kanskje savner du oss?
Har du kjærlighet med deg på ferden?

Kjempet du, Liten, før du reiste fra oss?
Fikk du med deg alt det du trengte?
Fikk du du omsorg og lykke og kjærlighet nok?
Merker du hvordan vi lengter?

Kan du høre meg, liten? Når tankene frem?
Kan du gi meg det svaret jeg trenger?
Er du omsvøpt i glede og varme og fred
i hvile på dunmyke senger.

Elskede unge, får vi treffes igjen?
Det er blitt så stille her hjemme.
Takk for tiden vi hadde deg her,
og for alt det vi aldri skal glemme...

4 kommentarer:

  1. Da har vi begge grått for englene våre i natt...
    Gratulerer med dagen til lille engelen deres...

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen, Sindre! Jeg får vondt i hjertet for at mammaen din har det så vondt. Jeg sender mammaen din hundretusenvis av gode klemmer og det blir en fin bursdagsfeiring for henne og de hun er sammen med.

    Anne, jeg skulle ha sendt deg en mail for evigheter siden. Har en liggende i mailboksen som jeg har startet på. Savner deg sånn! Tenker masse masse på deg, og da jeg var på jobb i natt tenkte jeg på dere i det klokken passerte tolv, og bursdagen til Sindre var her.

    Enda større og varm klem fra Ida
    ps. det diktet er nyyydelig, tårene triller her også.. ♥

    SvarSlett
  3. gratulerer med dagen til en liten engel!

    SvarSlett
  4. Nå har jeg endelig lest gjennom hele bloggen din. Ser at du skriver sjeldnere og sjeldnere, men kommer til å følge deg opp! :)
    Du skriver så bra.. Jeg har kommenterte flere steder, så skal ikke si så mye her.
    Men kan jo informere deg om at vår lille jente ble begravet med alle organer intakt! Takk Gud for det... Selvfølgelig, kan ikke hjelpe for noen dumme tanker... Hvordan kan jeg vite om det er sant eller ikke liksom? Det skjer jo så mye rart, kanskje de vil spare seg for en del bry ved å si at hun ble begravet med alle organer intakt. Vi fikk jo tross alt beskjed om at obduksjonssvar kunne ta 3 mnd... Æsj, for noen dumme tanker. De lyver da vel ikke.. Er bare så mange dumme tanker som dukker opp nå.
    Takk for at du har skrevet denne bloggen.. Den er veldig fin! Og takk for kommentarer på min blogg! :)

    SvarSlett