mandag 4. januar 2010

Jeg må bare le!

Jeg håper ikke jeg har lagt lista for i år allerede. Uansett hvor tragisk dette er, så begynner det jo faktisk å bli komisk også. Jeg kjenner ingen som har så mye uflaks som meg, og hvis det finnes en Gud så tror jeg muligens han har mye moro med å bruke meg som forsøkskanin for å se hvor mye et menneske kan tåle. For to dager siden skjedde det noe som for meg faktisk er ganske krise! Brillene mine bestemte seg for å avgå med døden, og for en som er avhengi av dem for å se noe, og som får fryktelig hodepina av å bruke linsene mere enn to timer om gangen, så skjønner nok dere også at dette ikke akkurat er hva man trenger rett etter jul når lommeboka allerede har vært på en real slankekur, og skriker etter påfyll. Jeg satt mannen min på oppdrag "redd brillene mine", og både superlim og loddebolt ble funnet frem, men dessverre til ingen nytte.. Så nå sitter jeg her og er superfin med briller som er tapet på midten, og som klapper sammen som kokt spaghetti hver gang jeg tar dem av meg. Jeg trenger muligens ikke å informere om at jeg ikke viser meg på utsiden av døren med dem på, og hvis noen mot formodning ringer på her, så later jeg som om at jeg ikke er hjemme!

Dagen i dag startet med veldige smerter i korsryggen, og nederst i magen.. Jeg fant fort ut hva det var da jeg gikk på do, og bare fikk presset ut to knallrøde dråper med urin. Ny runde med urinveisinnfeksjon og nyrebekkenbetennelse. Det er bare to mnd siden sist jeg hadde dette, og da prøvde jeg å forklare kroppen min at det ikke var noe vits i å begynne med julefarget urin enda, for det var for tidelig med julepynting. Kroppen min valgte visst å prøve på nytt, og har ikke helt skjønt at den er for sent ute denne gangen. Håper at antibiotikaen tar knekken på det fort, og at jeg slipper flere slike runder nå.
Det som er positivt er at jeg var så heldig å få tilbake den gamle fastlegen min f.o.m 1. januar. Vi flyttet vekk for 2,5 år siden, og da måtte jeg jo bytte, også hadde ikke han ledige plasser da vi flyttet tilbake for 6 mnd siden. Da han så meg i dag så sier han: "neimen, er det deg? Så koselig å se deg igjen!" Jeg har endelig fått tilbake drømmelegen min, som virkelig bryr seg, og som jeg føler meg vel hos. Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Helt på tampen så vil jeg bare vise dere et par bilder fra vår kosedag på Eventyrfabrikken.



Olala, for en stil på meg!






4 kommentarer:

  1. Hei skjønningene!

    Dere er så fine!Og jeg syntes absolutt ikke du trenger å selvkritisk til panneluggen, for den var jo råfin! Har hatt pannelugg selv ett par ganger, og selvom veldig mange mente det var fint - så ble jeg likevel aldri fortrolig med det selv - så jeg skjønner følelsen! Uansett - du kleddet det, virkelig!

    Det ser ut som om dere hadde en koselig dag på eventyrfabrikken. (koselig navn, her heter det Baluba.. hihi!) Ser det er mye likt som hos oss, og det er jo kjekt da. Både for små og store. Enten har jeg dårlig kondis, eller så er dette stedet for workout også, jeg er alltid svett når vi drar derfra. Montro om de leier dem ut i forbindelse med utdrikningslag osv. Hihi.. det kunne jo blitt en barnslig og morsom aktivitet.. på en liten fin snurr. (jeg kom ikke til å tenke på det når jeg så din elegante gange ut av hoppeslottet altså.. hahaha!)

    Forsøkskaninen til Gud.. haha.. det er jo nesten litt stygt å le da, men for en 'gave' å få liksom ;-D Og jeg syntes jeg ser deg med teipet brille som går i stykker på null komma niks. MEN DU - utrolig kjipt med uvi og nyrebekkenbetennelse. Regner med du har fått alle gode råd og kjerringråd?? Om ikke - så er det bare til å be om listen.. hihi :-) Masse masse god bedring - satser på at en saftig abkur tar knekken på det som er. Husk å ta hele kuren, ikke stopp selvom du blir bedre - da kan bakteriene blusse opp igjen og være enda mer motstandsdyktige. Dersom du ikke blir bedre fort, så gå tilbake til legen, for da trenger du kanskje en mer bredspektret kur som tar flere bakterier. UANSETT, masse masse god bedring! *sender bli frisk støv*
    Koselig med drømmelege! Finnes de?? Haha.. jeg kjenner til en, men det er ikke på grunn av det faglige.. hahahaha! (heldigvis leser ikke Henrik blogger.. tror jeg .. ops ;D) Jeg hadde en lege før som var utrolig flink, men det ble så strevsomt å ha fastlege i sentrum når jeg bor 15 minutt unna. Stress med parkering og sånn. Legen jeg har nå er flink, ærlig og lyttende - så han er vel ikke så langt vekke fra en drømmelege egentlig. Bortsett fra at jeg stort sett syntes fastlegeordningen er sånn 'samlebånd'!

    Jaja.. nå går smella igjen! Jeg klarer ikke la være heller.. hihihi ;-D

    Håper brillene lar seg ordne, eller at du kommer over ett fantastisk tilbud. Håper uvi og nyrebekkenbetennelse forsvinner på en to og minus tre. Også lar jeg Gud få lov til å bruke meg som forsøkskanin en liten stund.. da skal han iallefall få så fillene fyker !!! :)

    Håper du får en fin natt, og en fortsatt fin uke(for det håper jeg virkelig at den er så langt!!)

    Stor nattaklem fra Ida med maling på hendene, etter tallerkenhylle og retronattbord forvandling i kveld.. hihi!

    SvarSlett
  2. Nydelige jenter, begge to! Ikke vanskelig å se hvem Andrèa har skjønnheten sin i fra i allefall!
    Uff, alt som skal skje med deg! Håper antibiotikaen virker fort! Pass på deg selv, nyrebekkenbetennelse kan være skummelt! Har aldri hatt det selv, men har hørt av andre at det er utrolig smertefullt, verre enn å føde! Så her kommer en stor GOD BEDRING-klem fra meg!
    Håper du kan få tak i en lignende infatning til en ikke så altfor dyr penge, og så kanskje bruke de samme glassene (går ikke det an? ) Det er vel en rimeligere løsning enn å kjøpe nye? Briller er dyrt altså!
    Så flott at du fikk tilbake din gamle fastlege! Ingenting er som en god fastlege altså! Jeg har nettopp byttet, til en som har vært vikar for min fastlege i snart halvannet år, så jeg har gått til han lenge..
    Fastlegen min pensjoneres nå nemlig. Han var forresten den første som hørte hjertteslagene mine da jeg lå i mammas mage for 28 år siden :) Han har virkelig fått følge meg lenge, he he :)

    God natt og sov godt!
    Håper uken blir fin!
    Klem fra Trine med omgangssyke på andre dagen :/ Noe herk! Nå virker det heldigvis som om det er over!

    SvarSlett
  3. Tusen takk :) Det er sikkert bare en vane. Jeg er jo vandt til å ha kjempe langt hår, og alt like langt, men så har det sakte, men sikkert bare blitt kortere og kortere det siste året..

    Haha, jeg synes jeg ser for meg oss to på Eventyrfabrikken etter en drink eller to for mye. Jeg har en liten følelse av at du kan finne på noen sprell du også :P Og ja, du har man får virkelig litt av en treningsøkt der. Andrèa er fremdeles for liten til å klatre oppover i etasjene selv, så jeg må løfte henne før jeg kommer etter selv. Jeg er støl på plasser jeg ikke ante at jeg hadde engang! :P Du skal være glad for at du ikke har sett gangen min på dem andre bildene inne fra hoppeslottet forresten. *ler så tårene triller her*

    Når det gjelder det med at jeg er forsøkskanin så er det bare å le i vei. Jeg gjør det selv også. All uflaksen jeg har er jo bare komisk blitt. UVI og nyrebekkenbetennelse er noe jeg er altfor godt kjent med.. Haha, nå kom jeg til å tenke på den ene gangen jeg ikke hadde noen symptomer på det, kun ekstreme smerter i ryggen og nedover i beina. Jeg ble lagt inn på sykehuset, for dem trodde jeg hadde en ny blodpropp.. Først etter et døgn med masse undersøkelser fant dem ut at dem skulle ta en urinprøve av meg. Antibiotika, og rett hjem igjen. *ler*

    Haha, det finnes drømmeleger ja. Første gangen jeg var hos legen min var jeg litt engstelig, så det første som datt ut av meg var: "er du farlig??". (jeg var vel 22 år) Han kikket på meg og sa: "kun hvis jeg tar på meg hatt og solbriller". Fantastisk lege med humor, som er flink til å lytte og veldig flink.

    Haha, og den drømmelegen du kjenner til vil jeg selvfølgelig høre detaljer om. (selvfølgelig bare fordi at det ikke er av faglig art!)

    SvarSlett
  4. Tusen takk Trine, så koselig sagt! :)
    Du hadde nok angret dine ord om du hadde sett meg nå med tapa briller, panneluggen rett ut og iført joggedressen! *ler*

    Jo, jeg må finne på noe lurt med dem brillene altså. Jeg har noe spesialglassgreier, så det er jo dem som er svindyre. jeg skal undersøke i morgen om jeg kan få brukt dem i en annen innfatning, for da sprer jeg jo ca 3000 kr..

    Oi, det er ikke mange som har hatt legen sin så lenge. Det e rjo litt koselig da. da var det ihvertfall en som kjente deg godt :)

    Ønsker deg masse god bedring, og håper at du er frisk og rask igjen i morgen.

    Varme klemmer fra Anne

    SvarSlett