søndag 10. januar 2010

"En ny start"

Jeg føler på mange måter at vi "begynte litt på nytt" da julen var over. Som jeg skrev tidligere så var det en litt brå overgang når Eldar begynte å jobbe fullt igjen, men alikevel så går det veldig fint. Det er ikke lengre like tungt og vanskelig som det var før han ble sykmeldt, og jeg ser at vi klarer dette fint! Jeg er ikke redd for å være alene på kveldene og nettene, og jeg er ikke redd for at sorgen skal ta overhånd slik at jeg mister kontrollen på meg selv. Kort fortalt så føler jeg at jeg begynner å finne tilbake til meg selv igjen. Det er godt å være tilbake i normmale rutiner, og det er godt å se at jeg takler det fint. Jeg sikker ikke at hver dag vil være slik, noen dager vil nok sorgen og savnet være større enn andre ganger, men jeg føler ihvertfal at jeg er på vei tilbake til livet. Det livet som jeg VIL leve!

Samtalen på riksen gikk vedig bra. Vi fikk heldigvis bare positive svar, noe som ikke var en selvfølge utifra beskjeder vi har fått andre ganger. Vi kan begynne prøvingen når vi selv vil det, og endelig føler jeg at livet smiler litt til oss også!

I dag har jeg ei slita lite jente i huset som har hatt en bitte liten tre-års-feiring. Hun fikk nye ski, så dem har selvfølgelig blitt prøvd ut på stuegulvet her! Små prinsesser må ha prinsessekaker, så her har det blitt servert hjerteformet bløtekake med rosa krem. Så nok rimelig kunstig ut, men prinsessa i huset var strålende fornøyd! :)
Nå må jeg bare begynne å planlegge neste bursdagsfeiring. Vi måtte dele opp over flere helger siden det ikke er plass til alle på en gang :)



3 kommentarer:

  1. Så herlig å lese, Anne! :)
    Lykke til med prøving, dere går spennende tider i møte! :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei vennen!

    Har fremdeles litt dataproblemer.. grrr.. men håper det ordner seg snart :-)

    Det er så godt å se deg skrive disse ordene. Det er så godt å føle at livet smiler til dere, og det er så godt å høre at du har det bedre. Selvfølgelig vil sorgen være der, og muligens blir noen dager tøffere enn andre. Men dere stiller kanskje sterker til disse dagene?

    Håper dere har hatt en fiiiin helg, men erlige feiring av prinsessen :) Jeg tviler ikke !! :)

    I morgen skal jeg på jobb.. *whææ*.. og jeg sitter for øyeblikket med hodet på skakke. Nakken har låst seg på høyre side.. det er helt snodig.. og vondt! Veldig typisk.. men jeg får hive i meg noen piller, sove godt i natt og kryse fingrene for at jeg kommer meg ut av sengen imorgen tidlig.. hihi :)

    Stor klem til deg snuppa mi!

    SvarSlett