lørdag 20. februar 2010

Helgekos

Mannen i huset har jobbet så utrolig mye den siste tiden, og det merkes godt på oss alle. Det har blitt familietid. Han har vært sliten fordi han jobber så mye, jeg har vært sliten fordi at jeg har måtte styre alt her hjemme alene, samt at jeg har vært inne i en sorgperiode igjen, og Andrèa har savnet pappaen sin. Han har heldigvis fri i helgen, og bare to skift til uken før han går av på langfri med nesten to uker hjemme. Det skal bli så godt! I helgen har vi kost oss som best vi kan sammen. I går ble vi sittende å spille Super Mario på Wii`n til langt på natt. (ja, jeg var så heldig å få det spillet til morsdagen av mitt nydelige menneskebarn og mitt savnete englebarn). I dag har jeg følt meg litt tufs med magesjau, så jeg fikk sove til langt på dag. Det var godt!
I kveld har vi også kost oss med Mario. Jeg blir som et barn igjen når vi setter oss ned og spiller sammen, vi ler og fjoller, og bare glemmer alt rundt oss!

I morgen skal vi treffe venner av oss fra der vi bodde før. Dem har ei datter som er like gammel som Andrèa. Dem stite opp hele tiden etter Sindre døde, hentet Andrèa i barnehagen og hadde henne på overnatting hvis jeg hadde en tung dag. Jeg kjenner at jeg savner dem, så det skal bli godt å se dem igjen i morgen. Da blir det lekedag på Eventyrfabrikken. Moro for både store og små!

Til onsdag skal meg og Andrèa på kino med ei venninne av meg og datteren hennes. Vi skal se "Prinsessa og frosken". Det blir Andrèa sin første tur på kino, så dette er stas! Vi har planer om å avslutte dagen med hambuerger og chips. Virkelig en drømmedag for små jenter. Mammaen gleder seg veldig!
Torsdagen reiser vi en tur for å besøke min mor og hennes samboer. Andrèa er i ekstase over å skulle få besøke bestemor, og det å få kjøre "den store båten". Hun klarer nesten ikke å vente. Det er så gøy å se hvor ivrig hun er, og hvordan hun gleder seg. Jeg tror dette blir en helt topp uke for henne med flere utflukter, og masse familietid!

Jeg kjenner også at jeg gleder meg veldig til Oslo-tur og spellemannsprisen om to uker. Da har meg og min kjære bestemt oss for å ta inn på hotell hele helgen, og bare kose oss. Selv om jeg elsker å være sammen med Andrèa så må jeg nok ærlig innrømme at jeg synes det er godt med litt kjærestetid uten barn også. Det er ikke så ofte vi reiser bort på noe bare oss to, så dette er et kjærkomment avbrekk fra hverdagen :)

Nå bare gleder jeg meg over alt det fine vi skal gjøre dem neste to ukene. Jeg er heldig som har en så flott mann, og ei så fantastisk datter som gir meg så mye glede i hverdagen. Til tross for et stort savn etter lille Sindre-min så føler jeg meg heldig. Jeg har en mann som virkelig elsker meg, og i mine øyne verdens nydeligste datter. Til tross for uværsskyer og dårlige dager så er det godt å leve!

3 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har flere koselige planer fremover:O) Gøy med noe å se frem til!

    Ønsker deg en nydelig kommende uke:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det, og det samme til deg :)
    Det er godt med med ting å se frem til :)

    SvarSlett
  3. Kjære deg

    Slumpet over bloggen din og har nå lest den i sin helhet. Det er sterk kost. Hjertet mitt blør for dere som har mistet lille Sindre.

    Men jeg vil du skal vite at din fortelling rører oss som leser den.

    Takk for at jeg fikk bli kjent med Sindre. Takk for at du deler din historie med oss som leser her.
    Sindres korte liv får meg til å sette desto mer pris på mine barn.
    Og ta vare på de dyrebare øyeblikkene.

    Takk

    SvarSlett